onsdag 1 november 2023

Vita vinterland


Jamen, jag blev väl så glad när jag drog upp rullgardinen i morse och såg det vita som fallit under natten.
Det ligger kvar och lyser upp i mörkret, detta ljuvliga vita vinterland under uppbyggnad.
Ja, jag vet.. många hatar det. Men jag ÄLSKAR våra årstider och det ska vara lagom länge av allt.
Just nu är det nytt med detta vita, men tro mig, jag kommer vara superless i slutet av februari.
Fast det är då det... nu njuter jag av vintern och det vita!


Nu kan man snart börja förbereda julpyntningen med att vinterpynta först.
Det är ju trots allt ganska många granar. granslingor m.m. som ska upp och det kan vara bra att starta i
tid, så det inte blir så mycket spring/klättra och bära på en gång.
Många har ju redan börjat, fast jag tror det är vanligare i andra länder som startar direkt efter Halloween.
Halloween är ju inget vi firar mer än att barnbarnen kommer och "busar" med kompisar och ett och 
annat spöke hittar hit. Suget att få sätta igång när man ser allt det fina alla har, gör ju inte saken lindrigare.
Men börjar man lite smått utan tomtar och det Juljuliga och håller det till mera "vinter" så får man pynta
på lite vartefter sen. Jag har ju gjort så tidigare år och dekorationerna ökar ju så det blir mer av det.
Då är det läge att starta tidigare. Åh harremin, vad jag vill vill vill och lääääängtar!!!


Inga kommentarer: