måndag 11 december 2023

Dagar fyllda av det ena och andra

Som dagarna rusar iväg och varje dag fylls med än det ena och än det andra göromålet.
Som att "åka skidor" både långlopp, sprint, klassisk m.m.


Första ljuset har tänts....


... liksom det andra.


Och mera skidåkning.


Vi har grattat 2 av 3 barnbarn som fyllt år, Luna och Celia.
Celia blev ju 21 igår och det firades hos mamma Jenny, för hon är smart som slipper stöket hemma då.😁




Lunas (6 år) födelsedag fick jag inga foton från, för jag glömde både mobil glasögon och snus hemma.
Men hon var nöjd med sin dag och alla presenter och gott var fikat med.
....

Idag jobbar gubben och jag har tvättat den tvätt som blev liggande från gårdagens tvättande,
för kvällen blev sen innan jag gav upp för dagen. Snöröjt på altanen och trappan, samt
fått bort framför trappan. Dammsugit har jag också gjort, så nu är det bara att luta tillbaka en liten stund
innan jag går och strimlar upp fransyskabiten som ska stekas och göras biffgryta med bambuskott och ris av.

I övrigt myser jag på här och allt är bara gott. Ett barnbarn Milton kvar att gratta den 22:a.
Sen är det julmat som ska lagas. Blir spännande att se om vi får tag på en skinka!?
Det ska ju vara rimmat. Annars får vi hitta på annat.

Ha det Gott i dessa Härliga Juletider!

Inga kommentarer: