onsdag 20 december 2023

Dagarna innan Jul

Jamen nu så...
Nu är vi klara med ALLA julklappar, ALL julmat är inköpt så den ska bara lagas.



Jag har varit med Jenny på stan igår och shoppat allra sista och det känns så skönt att ha det gjort.
Så igår när jag kom hem, sent omsider, så var jag redigt trött. Det blev soffhäng hela långa afton
och det var mysigt för jag fick kvällen för mig själv när gubben for till sin bror för att se hockey.
Så jag tittade på 'Skriet från förr'--eller vad det nu heter ?!



Idag är jag ordentligt lämmen i ryggen för jag fick snöras från taket i för 3 dagar sen när jag var och
skulle skotta av ett mindre ras som kom tidigare. Det skulle ju bli plusgrader och då vill man vara snabb
med att få bort i fall det blir kallt igen, så det inte blir stora ishögar. Sagt och gjort.. Jag gick där med
min lilla slunga och sneglade med jämna mellanrum mot taket för att se så det inte blev överhäng.
Det var det inte, men så plötsligt, som jag går där så kom ett jädrans ras rätt över ryggen och slog
omkull mig fullkomligt.
Nu gick det ju bra allting för jag reste mig fort igen och fortsatte ta bort det som kom också.
Men idag... Idag känner jag av det rejält för jag har sååå ont i övre delen av ryggen upp mot axlarna
och nacken. Snön träffade ju som av mitt på typ där skulderbladen sitter.
Kan man snacka om "ryggskott".
Hoppas bara det inte blir värre, nu när det det ska lagas mat och städas sista dagarna inför jul.
Nåväl..det gick ändå bra med tanke på vad som kunde ha hänt.



 

Inga kommentarer: