måndag 25 december 2023

Juldagen och ett frieri


Gomorron till denna Juldag!

Jag har, efter dessa hektiska dagar haft en god natt och sovit gott.
Vår Julafton var så himla bra.

Den började med stilla och lugn morgon med mys och tända ljus.



Fjärde och sista adventsljuset tändes och jag skrotade runt i pyjamas och tofflor.


Sen kom sonen med familj för att hinna fira lite med oss och öppna sina julklappar.



När dom sen åkta vidare för fortsatt firande på annat håll....



... så packade vi ihop resterande klappar, som hämtades av Jenny och Felicia och mat
och åkte hem till dotter och familj och firade resten av dagen där.
Det var så mycket klappar att barnen måste ha varit verkligen snälla... eller också har dom
hittat en bugg-väg och lyckats lura tomten ?!?! 😄



När vi sen tackade för efter god mat och klappar åkte vi vidare och hämtade hem Louie och Lava,
så dom slapp vara ensamma hela dagen. Två lyckliga små som först ville vara hos faffa och sen...




.. kom och lade sig på vardera sidan om mig efter att ha fått smaka lite skinka och prinskorv.



Och nu ska jag berätta lite mer...
I fredags ringde sonen och frågade om jag ville följa med honom på stan?!
-Jo... jag skulle ju egentligen börja med karele-steken, men visst jag följer med.
När han så kom och hämtade mig fick jag veta att han skulle fria till vår Sinicca på julafton hos hennes släkt.
ÄNTLIGEN för Sinicca som längtat så fast var ännu helt ovetande om det.

Så vi åkte iväg och gick in på smyckesaffär och han hittade en ring som han ville ha.
Priset var dock lite högt, 26 000 kr, för en ring som man sen inte får lämna tillbaka om den inte passar,
vare sig den är graverad eller inte "eftersom det är beställningsvara".
Så hon tipsade om "hyr-ring" tills vidare. 800 kronor som man sen drar av på ordinarie ringen
och det ger också Sinicca chansen att få vara med och välja både storlek och utseende, senare.
Så äntligen blev hennes önskan om att också få, som både Robin och barnen, få heta Edlund i efternamn uppfylld.
Och vi alla verkligen VÄLKOMNAR henne med öppna armar, för det hade inte kunnat bli en som
passade in bättre än hon! 😍💕

Idag blir det en lat lugn dag, med lite mer av julmatens rester.
Önskar er En Fin fortsättning på Juldagen.


 

Inga kommentarer: