onsdag 13 december 2023

Luciadagen


(barnet på denna bilden är mitt barnbarn Milla, som jag redigerat från ett sommarfoto)


Ja men... goda tider till er alla i juldagarna.
Nu när jag fått min dos av Lucia denna arla morgon, som bjöds från Kalmars Slott
och då börjar liksom Julen på riktigt för mig. Så vacker sång och fint upplagt med allt.


Mysig omgivning...


..fina inslag...


...söta barn som sjöng fint...


---vacker plats...


... tack för det!



Så nöjd med starten på dagen, som 'yttermera' bjuder på snöskottning uppe på balkongen.
Idag är gubben hemma så vi får väl hjälpas åt lite, för det är stor yta även där och inge slunga,
utan det blir med vanlig hederlig handkraft och fasta grepp om spadarna.
Ska bli så HIMLA skönt att slippa det framöver, så det står på plussidan av husbytet också.

Slå in julklappar ska jag också försöka orka idag, för jag kommer knappt åt mina strumpor
och trosor då allt ligger i min garderob. Tror banne mig att det får gå före allt annat idag!

Endast 11 dagar kvar till Julafton och det blir bråda dagar med att inhandla all julmat
och fixa sista sakerna som tillhör julen som godis, drickor m.m.

Ha det gott Alla


Inga kommentarer: