tisdag 2 januari 2024

Iskall och städad start på året.

Vi har redan hunnit till andra dagen i det nya året och den startar verkligen iskallt.
Temperaturen ligger fortfarande på -33℃.



Hörde på nyheterna att ca 400 bostäder saknar värme och varmvatten, så jag ringde
Felicia (= vår "adoptivunge" - Lillans dotter) och kollade så att hon inte frusit ihjäl.
Hon låg och sov men kände att det var kallt så hon klädde sig och kom hit och här får hon bli 
några timmar till, för dom verkar ha hittat felet och det är nära till att lösas.
Men så tar det ju tid innan det är varmt igen.

Julen är bortstädad hos oss och det sista tog jag igår, vilket var stjärnorna och elljusstakarna,
samt granarna. Sen städade jag och dammtorkade av allt.

Nu på förmiddagen har jag städat uppe och bäddat rent i sängen, så jag längtar redan till ikväll,
när man duschat och fått på sig ren pyjamas och sen få krypa ner i sängen.

Har känningar av huvudet, men vet inte om det är begynnande migrän eller förkylning
som spökar!? Är ju snorig och hostar lite, men ska det blir värre eller?!
Det är bara att vänta och se... men jag har i alla fall städat här då och det är skönt.
Det är bara tvätt kvar och det tänkte jag ta i morgon om jag håller mig likadant som idag.

Kylan ser ut att hålla i sig i alla fall till helgen, sen får vi se hur det blir.
Gubben har ställt bilen på värme för det behövs lite förnödenheter här.
Men vi går inte ut i onödan. Jag skulle behöva röja lite snö för det kom mycket igår.
Tur det är så kallt för då är det lätt pudersnö, som är lätt att röja.

Japp... nya året har börjat och får se vad alla dess dagar har att bjuda på!??!

God fortsättning !

 

Inga kommentarer: