torsdag 22 februari 2024

Bland snö, läkringar och soffor

Så börjar vi närma oss slutet på Februarimånad med en vecka kvar.
Vi har fått och kommer att få ännu mera snö, som om det behövs!?
Lastbilar kör med snöfyllda flak och letar dumpningsplatser, för dom ordinarie är fulla för länge sen.
Kommer nog att ta tid innan vi blir av med det.



Idag kom läkringarna jag beställde till Jenny, i titan från Apotek Hjärtat.
Hon har ju problem med sin nickelallergi och behöver titan istället. Guld vill hon ju inte ha.
Jag har beställt till mig också, fast i silver, som kommer "annandag" för det är från Albrekts Guld
och där beställde jag även till Milla som fick hål i öronen för några veckor sedan,
så hon får lite ombyte när det är dags för det. Kommer väl att få beställa mera, för igår
fick Luna också hål i öronen.



I övrigt så har jag nu haft kontakt med lantmäteriet dit vi ska skicka våra ansökan om lagfarter
och det måste vi nog börja göra ganska snart om det ska hinnas innan vi flyttar, för det ska vara
inne 3 månader före. Det blir i princip allt vi behöver göra eftersom det är hus mot hus
och inga pengar inblandade alls. Och vad beträffar dottern, så kommer hon få sin beskärda del den 
dagen vi lämnar hus och hem och det säljs, för då får dom dela på det, som det skulle blivit här.
Och imorgon kommer nya soffan.... det blir stort vardagsrum när soffan blir så liten mot för nuvarande.






 

Inga kommentarer: