lördag 24 februari 2024

Där står den

Så kom då soffan igår.
Det tar lite tid att vänja om sig med nytt, både utseendet och känslan, efter att ha haft den långa ,låga.
Och jag hamnade ju på yttersidan av rummet i den gamla, men nu fått återgå till den som är innerst.
Mot fönstret alltså.

Ytterändorna är båda två med fotpall och går att sänka ryggdelen och det styrs med knappar på sidorna
av armstödet, där även ladd-kontakterna sitter, till mobilerna.


Hörnet här är min plats... så skön.



Det var lite minimalistisk stil ett tag i väntan på nya soffan, när vi burit ut gamla.



Tanken var ju att vi skulle ha dessa brickbord, istället för den vi haft, för att lättare kunna använda
fotpallar, genom att lätt flytta på dessa. Men.. vi gillar ju att fika/äta i rummet och det lämnade
väääääldigt lite plats för sånt man behöver när man fikar.... även om man lyfter bort det som är på.


 Så därför valde jag att ställa tillbaka gamla bordet.



Den går ju att flytta på den också. Min sida av soffan kommer ändå "fotpallsdelen" sällan att användas på,
för just nu, som möblerna står i rummet så får jag sitta så snett med huvudet för att se tv:n då.
Så jag håller mig i hörnet tills vidare. Så satt jag ju alltid förr också.
Själva möbleringen blir nog bättre när vi flyttat och får större vardagsrum.

I övrigt så snurrar tvätten på och det töar, droppar och plaskar ute.
Inte så kul, för det är fortfarande för tidigt och kan/lär bli kallare igen och allting fryser på.
Don't like at all.

Nåväl... soffan står ju i alla fall där nu och det är snart dags att gå ner för att hänga tvätt och kasta in nästa.


Inga kommentarer: