tisdag 6 februari 2024

Kinamat, brudklänning och barnbarn


 Och återigen rusar dagarna förbi.
Jag har blivit firad i Lördags av nära och kära, på min födelsedag då jag blev 60 år.
Jag kan inte fatta att jag blivit så gammal?!?! Fast jag känner mig inte äldre än när jag var 59 ;)
Syrran Paula och Håkan kom också och det var extrakul för dagen.
Vi åt den traditionella "Disasfödelsedagsmat" från Kinarestaurang och det är för mig då 4 små rätter
som gäller alltid. Det åt gubben och Håkan också och Robin, Sinicca och Paula åt annat.
Det åts tårta och "grattulanter" kom och gick och min dag blev så bra!
Blommor och presenter från ingen nämnd ingen glömd och jag tackar allihopa!
Det var nästan som att man festat redigt för vi var sååå trötta jag och gubben när kvällen kom
och det blev tyst och stilla i huset. Man är ju inte van med så mycket folk längre. :D
Men ååå vad jag är nöjd och tacksam.
Har beställt mig lite kläder och silversmycken för en del av pengarna. :)

Idag har vi varit och köpt nytt dasslock till badrummet, som inte passade, så det blir att lämna tillbaka.
Men vi köpte även delarna som var trasiga till gamla så jag lagade den istället.
Vi hämtade sen upp Robin och Sinicca på Logarts, där dom lämnat sin bil på service och
skjutsade dom in till stan, där vi lämnade av dom. Sinicca ska in på bröllopsbutiken
betala sin klänning som hon blev så fin i att hon utbrast "-jag är det finaste jag nånsin sett" och som
säljaren sen vill lägga ut på sin sida med tillägget att "så vill vi att alla brudar ska känna". :)
Gulligt tycker jag och härligt att få känna så.

Nu väntar vi på att klockan ska bli 13:30, för då ska vi hämta hem lilla Vega till oss och hon får vara
här tills mamma och pappa kommer hem och jag antar att dom hinner innan Luna slutar skolan.
Annars får vi väl hämta henne också.

Slutligen då.. jag ska få använda min nya matberedare som jag fick av gubben i present.
En dyr en med en massa braåhadelar till. Jag ska nämligen göra min köttfärs/potatisgratäng idag,
som jag velat göra länge, så äntligen blir det av.

Bon aptetit till oss då.




2 kommentarer:

Paula sa...

det var så kul och så mysigt, det gör vi om! ♥ :)

Disa E sa...

Ja det vill jag gärna 🥰