torsdag 14 mars 2024

Avlastningsbord, handtag och zombie?!



Dagarna springer iväg här i bloggen.
I alla fall så kom då avlastningsbordet som jag beställde förra veckan, igår.
Jag satte ihop det med lite hjälp av gubben och nu står den där och så toknöjd blev jag.
Nu vill jag bara ha snygga höga korgar eller dylikt, där under på hyllan. Gångmatta ska också dit.
(Köpte också mjukare bäddmadrass när vi liks var på Jysk, för det behövdes med, för sängen är hård)



Och soffbordet fick handtag på sidorna som jag senare fick för mig att det var ett måste.
Och enligt min smak och tycke så blev det pricken över i:et !



Hade ju gärna sett att dom var mer gamla och slitna, men sånt hittar man inte i en "tvärhandel",
så det fick bli nyare av aluminium och det duger det med. Gubben ville ha svarta, (om några alls,
vilket ju är jättesnyggt
). Men eftersom vi har allt i grått och vitt, så valde jag dessa.



Och nu rusar dagarna närmare Påsken, som ju är i slutet på denna månad, så jag måste ut och hitta
påskris att pynta lite grann, så det kommer in lite vår i huset, för ute känns den ännu vääääldigt
långt borta med all snö som ännu ligger i meterhögt täcke. Asfalten börjar dock titta fram på sina ställen
och storvägarna är snöfria... fast det är allt. Tillbaka till Påsken då...
Det här med "Jesu uppståndelse"... allvarligt... en död som återuppstår... är inte det en zombie?!?!😕
Vad vet jag... jag är ju inte religiös eller så.

Idag blir det tvättstugedag och kläderna ska få åka karusell i maskinen denna gången.
Det ska också storstädas där ner i källaren för nu ser det ut som en tromb gått genom där.
Och gubben jobbar.

 

Inga kommentarer: