tisdag 19 mars 2024

Fram med vår och nytt


Så åkte vi iväg, igår för att shoppa det som jag skulle ha och vädret var med oss hela dagen.
Strålande sol men bitande kallt.


Jag hittade en matta, enfärgad och kort lugg på Rusta för 999 kr.



Korgar från Jysk fick jag också tag på till avlastningsbänken.



Och som vanligt följde det lite smått och gott också, med betoning på gott.
Väldigt verklighetstrogna tulpaner från DS, hittade jag och hygienartiklar.


Korgarna var som gjorda för bänken och jag blev så nöjd.



Påskriset hämtade vi senare ute och det är pyntat och som vanligt är det ju mest för barnbarnens skull
jag gör det så det läggs inte ner så mycket engagemang på det, men det duger.


Idag blir det städning i allrummet. Det ska plockas ner gardiner, putsa fönster, skura, hänga upp vita
gardiner, lägga ut mattan vilket jag också insåg att det kommer att bli svårt att få den under soffan,
eftersom varje sittdel är löstagbar och släpper från nästa om man lyfter den, så mattan får nog ligga
jämte soffan istället. Vi får se hur jag löser det hela eller ba schhíiiter i det. Mattan ska då under bordet.
Blå himmel och strålande sol idag också... i alla fall i skrivande stund.
Verkar bli en bra dag!






 

Inga kommentarer: