fredag 29 mars 2024

Långfredagen


(bild jag bett AI gör åt mig)

Skärtorsdagen kom och gick och det var endast två påskkärringar hit. Vädret är ju så trist så jag förstår att man inte har lust att vara ute då. Långfredagen som ju är idag är inte ett dugg roligare, för nu är det kallare igen, mörkt och disigt och snöar och blåser.
Massor av snö har vi igen.




Men buketterna med ena i vitt och andra i rosa, lyser upp och gör det lite gladare. Jag knyckte kvistar ur påskriset och satte ner med äkta tulpanerna istället, för dom i fusk.
Blev så gulligt som helst ju. Köpte igår.



.:¨*~* ¨:.

Robin med familjen har varit här och åkte för en stund sen, för dom ska på kalas. Fick se lite foton på dessa söta påsk-kärringar som jag inte träffade igår. Underbara ungar till barnbarn jag har!


Kan man bli sötare!?😍


Skärtorsdag var det ju igår och den "firade" jag och gubben med att äta lax i ugnen och potatismos.
Dressing gjorde jag till också och kokta ägg såklart, Påsken till ära.
Det var supergott och supermätt blev man och det har sonen med familj ätit av idag till lunchen.
Idag äter vi nog sill och potatis med kokt ägg. Så gott det med.... jag älskar ju senapssillen!

Tanken var att jag skulle tvätta idag, men jag vaknade med lättare migrän som blivit värre under dagen,
så jag har fått ta sumatriptan nu och tvätten får vänta. Den far ju ingenstans...tyvärr.

Nu ska jag gå och vila en liten stund, för jag har stökat bort här efter ungarna, som för övrigt
fick sina godispåskharar och hittade dom med hjälp av "skattkartslappar" som påskharen
lämnat på olika ställen i huset för att leda dom rätt och det gjorde dom.
Nu avslutar jag med att säga:

(bild jag bett AI göra åt mig)







 

Inga kommentarer: