tisdag 5 mars 2024

Lite nytt och hemmagjort

Jahapp... Det blir inget husbyte nu för oss ändå.
Det är stämpelskatten som kommer i vägen för sonen och svärdotter, eftersom dom ska gifta sig
och behöver spara pengar till det och själva summan på stämpelskatten blir för hög.
Så det skjuts på framtiden. Vi har ju inte bråttom.

Lite förändringar blir det i alla fall hemma.
Blev så trött på äppellådorna som jag hade i hallen, för dom tog stor plats och var så mörka.
Så igår var jag och beställde en sån här från Jysk,, att ha i hallen istället.
Kommer om en vecka.... hoppas jag, för smyckena jag beställde, (efter jag fyllt år den 3:e),
den 6:e februari har inte kommit än!!!



En krukväxt i fusk, som alla andra här hos oss, fick följa med hem också.
Kan man inte ha för många av.

 


Och vi har letat bord, men inte hittat sånt som vi vill ha... nämligen på hjul och rätt höjd.
Alla är ju så låga nu för tiden så man får som ligga på golvet om man vill fika.
Så vi ( =jag) tillverkar ett själv. Jag köpte pallkragar, modell mindre och har ställt på varann.
Köpte också hyllbrädor, som blir bordsskiva.
*tillägg senare*
Gubben bidrar också till bordet och har kapat till skivorna samt fixat "knubbar" till hjulen.
Jag blev så slut av att sitta på golvet och måla och det tog sån tid allting, så hjälpen var behövlig.
Den blir dock inte klar i afton, utan vi gör klart imorron.
*slut tillägg*



Har målat ett varv på vardera sidan på dom "brädorna" så nu står det och torkar.
Pallkragarna ska målas ett varv till sen är dom klara med 3 varv färg.
Bordskivan ska målas 2 varv till.



Sen blir det hjul under så den är lätt att flytta på när man vill fälla upp fotpallen i soffan.



Ikväll är den klar och det blir skönt att få ett bord igen, för just nu har vi nattduksborden som
jag haft bredvid tv-bänken. Dom får bli sidobord vid soffan sen för det blev bättre med
brickbord-korgarna bredvid tv-bänken. Ja lite sånt pysslar jag med och nu när våren börjar
närma sig så lär det bli mer upp-piffat med färg på väggar etc. Brukar bli så för mig.
Kanske den där grå färgen i köket blir påplaskad i år?!?!
Man vet inte... mitt vad det är så gör jag som vanligt och bara schiiiiiter i allt.
Fast dörrar och dörrposter behöver verkligen få sig en makeup.

Inga kommentarer: