måndag 18 mars 2024

Shoppingspree och Påsktider



Jo men visst är det nära nu till Påsken?!
Knappa 2 veckor kvar och jag har faktiskt fått fram mina hönor i köket.
Idag blir det en sväng ut på Solbacken, för tvättmedlet har sinat och jag misstänker att det följer med 
en och annan ny höna eller varför inte en kanske en påskhare?
Ja, jag vet att jag inte är den som brukar fira påsken och det gör vi förvisso inte heller, mer än att 
barnbarnen får påskägg. Men jag har mina stunder då det känns roligare att pynta om lite och
visst ger det väl ändå mer vårkänsla när man påskpyntat... känns liksom närmare då.

Jag ska också flukta efter korgar till avlastningsbordet i hallen, ev en ny rumsmatta, om jag nu inte
tar ner den stora grå från sovrummet...men det känns inte jättefräscht med den inför sommaren,
eftersom den ju är ganska lurvig... hellre en slät matta då.
Det är andra "villhöversaker" också, fast jag kommer inte ihåg dom nu, men har det uppskrivet
i notepad i mobilen... går inte att glömma hemma, om man inte glömmer mobilen då.

Gardinerna, dom mörka, grå, i både kök, datarum och allrum, ska bytas mot vitt... ljust och fräscht.
Fönstren ska ju självklart få sig en omgång och ta bort det fula dammet som solen knappt lyser genom.
Allt kommer ju inte ske idag, men i dagarna närmast framöver.

Solen skiner från en blå himmel med små fluffiga moln, men det är minusgrader så skenet bedrar.
Mycket snö kvar ännu också, men det har minskat några centimeter.
Ligger väl någonstans strax under metern kvar överallt förutom vägar, som i storts sett är snöfria.

Jahapp... nu är det bara kvar att vakna till ordentligt och skaka liv i kropparna.
Jag ska bara..... (gubben sover liks ännu) 😉


 

Inga kommentarer: