lördag 23 mars 2024

Sidfläsk med klimp och lille Olle


Hejsan i Lördagsaftonen.

Här har det varit ganska stilla dagar nu, efter allt stök och städ jag haft för mig.
Vädret är supertrist, med snö som kommit i samma mängder som det som hann töa bort,
Så nu syns det inte alls att vi haft plusgrader och varmt i flera dagar.
Vi gottade då till det med stekt sidfläsk och klimp till middag i dag och Robin med familj har ätit med
oss och åkte hem för ett tag sedan. Gubben var en tväris och köpte lite "lördagsgodis" som jag just
ätit upp och det var en "kopp" chokladpudding, färdig sådan samt cashew nötter och m&m.
På förmiddag var Jenny, Jonas och Milla här med lille Olle.
Så hjärtknipande god och liten och sötdöden träffar hjärtat direkt.😍😘
(fotona har jag tjyvat av Jenny)


Ja, som sagt...det är stilla dagar nu, fast i morgon bär det av på Solbacken för att handla mat.
JO!! det var så sant- Jag köpte ju e påskhare på Ö&B igår. Ni vet säkert vilken jag menar.
Och en tupp till småhönorna fick också följa med, den förra "dog" ju, tappades i golvet.

Nu ska jag gå och duscha och sen bänka mig i soffan för att glutta på tv tills ögona ramlar ihop.

Knappt två veckor kvar till....




 

Inga kommentarer: