lördag 30 mars 2024

Tvätt, städ och Påskmiddag


(bild som AI gjort efter mina önskemål)


Så är vi framme vid påskaftonen och jag har tagit mig ner i tvättstugan, 
för idag är huvudet betydligt trevligare att ha att göra med än igår.
Två maskiner körda och tredje igång och sen är det två tvättar till att köra runt,
sen är det klart med alla kläderna. Skönt att få det gjort.
Städat lite har jag också gjort, som vanligt.

Sinicca har varit förbi med flickorna och åkte hem för en stund sen för att börja
baka inför kalas på Måndag då vårt lilla yrväder och aprilskämt Vega fyller 5 år.
(Robin jobbar natt och sover ju på dagen så därför kommer hon hit)
Snart ska jag börja förbereda för middagen som Robin med
familj kommer och äter med oss och nej,, vi äter inte lax idag, för det har vi ju redan
gjort. Här blir det fläskfilé med tjock-pommes och frästa grönsaker och ädelostsås.




Min stackars påskhare fick då ingen fjälla, för hon fanns inte längre kvar att köpa.
Men han verkar nöjd ändå där han sitter.
Tulpanerna har börjat slå ut och det är så fin färg i det vita när det kommer rosa strimlor!


Ja, det är Påskafton och nu ska jag gå och sätta mig en stund och vila innan jag går ner för att
hänga nästa tvätt och sen gå upp och börja med maten.


Önskar er alla en Härlig Påskafton!


(bild som AI gjort efter mina önskemål)

*Angående AI-*
Beskriv så detaljerat du kan i "textrutan" på Bing Dall 3 så skapar den bilden efter den
information du ger. Ju mer detaljerat desto mer efter önskan och lägg gärna till
"verklighetstrogen" om du vill få den som bilderna visas här t.ex.
Du kan både texta och tala in önskemålet och i denna är det gratis.

 

Inga kommentarer: