söndag 23 juni 2024

Midsommarhelgens sista dag



Söndag har vi och Midsommar har varit på Fredagen och Lördagen.
Den var som vanligt stilla och lugn hos oss.

På dagen åt jag och gubben vår sill-lunch och det smakar alltid lika bra.
Efter det gjorde jag rabarberpaj klart som vi skulle ha till efterrätt senare.
Sen åkte vi ut en sväng och hämtade Celia (äldsta barnbarnet) i Bureå.
Då hade jag redan gjort salladen klar som skulle ätas till middagen.
Jenny kom också och vi åt tillsammans, grillat med pommes ädelostsås och sallad.
Sen var det då rabarberpajen och jordgubbar med grädde.
Jag åt så jag var mätt fortfarande igår.
Det var så tyst runtomkring då nästan alla åkt bort.
Ännu tystare blev det när sen Celia och Jenny for och vi avslutade dagen med streaming.
Det var fredagen det.

Igår var Robin och Sinicca med barnen förbi en sväng på förmiddagen
och Jenny och Celia hade redan hunnit komma på morgonen.
I övrigt var det en lat dag och inte mycket hände.

Idag verkar vädret bli lite bättre, efter flera veckor med mulet och ganska kyligt väder.
Lite regn, med tanke på hur tunga stora moln det varit och i natt kom det lite till.
Det behövs för gräset gulnar mer och mer och dom gröna fläckarna blivit mindre och mindre.
Så jag hoppas det regnat mycket. Har inte kollat tunnan än, där man ser hur lite det kommit
innan, då nivån inte höjts ett dugg. Vanligtvis brukar det höjas några centimeter med normalregn.
Ösregn fyller tunnan på en dryg timme.
I alla fall skulle det vara trevligt med lite sol som omväxling och värmen.
För sol har det ju också varit, men kallt så man inte velat sitta ute.

I morgon ska jag och röntga lungorna igen på eftermiddagen.
Får se vad det visar?

Ha en fortsatt skön dag på denna Midsommarhelgs sista dag!
 

Inga kommentarer: