torsdag 27 juni 2024

Trist Juni, Barnbarn kommer hem och läkta lungor.

Torsdag idag och den sista veckan av Juni är snart slut.
Juni har varit en ganska trist månad i sommaren 2024, måste jag nog säga.
Det har varit ganska kyligt, mycket mulet, lite regn... knappt nåt alls faktiskt.
Som igår till exempel.... Hela dagen nästan låg det mörka tunga moln över oss,
men inte en endaste droppe släppte det ner och mot afton försvann molnen och lämnade
marken lika torr som innan... bortsett det jag försökte bidra med genom att ha på vattenspridaren
kvällen före som sen gjorde varken till eller från, som jag trodde, eftersom det lovades regn
men inget kom, som sagt var.


Gräset håller på att tappa färgen helt och blir bara gulare och knastrigare för varje dag som går.



Nåväl.. jag har fått mycket gjort inomhus i alla fall.
I Måndags skurade jag och städade nedre våningen. Igår var jag uppe och bäddade rent och
städade hela övervåningen, skurade badrummet nere, hängde upp ny tvättlina i tvättstugan
nere i källaren och dammsög samt dammtorkade och sen dammsög nedre våningen.

Idag har vi sol och sommarväder. Så för min del blir det nog att sitta ute och slappa.
Kroppen behöver ta igen sig för rygg, fötter ja hela kroppen faktiskt, värker.
Blir väl att träffa barn och barnbarn också, då Milton och Milla kommit hem från Bulgarien
och Robin med familj kommer hem från sin tripp med färja till Tallinn.
Jenny jobbar idag och imorgon och sen har hon en del av sin semester.
Hon ska måla om i husvagnen och vi ska ta en tripp till Jävre Bea's Rökeri och Hamncafé.
Älskar det stället! Sen blir det väl mer shopping.. jösses vad vi shoppat!!!
Annars tar man dagarna som dom kommer.

Det ringde förresten en läkare igår från Umeå uni igår och berättade att röntgen bilderna jag
tog tidigare i veckan visade att, lunginflammationen läkt ut helt och inga tecken på cancer syntes.
Det sistnämnda blev jag lite fundersam över eftersom han lade så mycket betoning på det
och nämnde det några gånger, så jag tänkte att.. har dom kanske sett något tidigare,
men glömt att säga det till mig, eller sa dom det men jag var så omtöcknad att jag inte minns?!
Nåväl... jag har i alla fall inte lungcancer heller.







 

Inga kommentarer: