söndag 28 juli 2024

Drippen dropp och droppen dripp.... och äckelpäckel.

Ja, det är verkligen många droppar som faller igen från tunga grå moln.
Allt ligger i en blöta som ger en fin "glans" på allting.





Blommorna bär dropparna, en del motvilligt och andra lite mer med "värdighet".




Ibland kämpar solen sig igenom för att lysa lite granna i det annars välidgt grå.
Men i övrigt är det inte mycket till lysande ljus ute... 'hehe, vad jag fick till det där, med fotot 😉



Söndag skriver man i dagboken och guskelov att denna dagen kom.
Varför då? undrar ni... förmodligen inte, men jag berättar ändå.

Jo, vi har tydligen glömt att ställa ut soptunnorna en måndag och dom är knökafulla.
Precis så att jag ska lyckas klämma ner det som är kvar.
Men det värsta är komposttunnan!!!! 
OBS!!!
Lätt-äcklade kan hoppa över detta.

Gubben har nämligen kastat en korvring som legat för länge och
inte satt den i påse utan rätt ner i tunnan.
Och hu'jeda mig vad mycket fluglarver/likmaskar som frodas däri nu.
Det kryllade av dom uppför kanterna på tunnan när jag skulle lägga i en påse.
Gissa vad jag gör i morgon efter det är tömt?
Jo, storskurar ur med ättikssprit och spola med högtryck!
Båda tunnorna ska skuras, för det har jag faktiskt inte gjort än för året,
som jag annars brukar göra till våren. Återhämtningen efter lunginflammationen tog ju sin tid
och sen har jag bara glömt det. Men nu ska det bli av.
I övrigt så blir det idag en lat dag, eftersom det inte går att vara ute, än i alla fall.
Vad jag ska göra är väl att dammsuga uppe, för det ligger igen en massa döda flugor överallt.
Verkar vara överflöd av dom i år, för det går fort till det blir fler döda som ligger på golven.

Ja, det blev mycket äckligt här.
Så jag slutar och går upp och dammsuger istället, denna sista helgen av Juli.
Bara tre dagar till kvar nu av den, sen kommer sensommaren/förhösten Augusti.

Ha ett härligt slut på denna helgen och fin kommande vecka.


 

Inga kommentarer: