onsdag 24 juli 2024

Lite porl måste det vara



Vi fick 3 dagar med sol och molnfritt, för att idag har återgått till mulet och regn.
Men jag har hunnit vara ute och riva bort spireor som legat och skräpat efter backen,
pga tyngden som blivit när det regnat.

Och det där med dammen.
Det blev så tyst utan porlande ljud och plask, så jag bestämde mig för att göra en liten "plaskis"
på altanen istället i zinkbaljan.



Och efter lite "piffelåpimp" så blev det riktigt gulligt, om man frågar mig.
Vi har ju haft damm med både "forsar, vattenfall och fontäner" som låtit på gården
i många många år nu och det går liksom inte att vara utan ljudet.



Jag är nöjd med det och det blev gubben med.

Ja, det är mulet och trist väder ute även om graderna är ganska hyfsade.
Fast luften är väldigt kvalmig och liksom lite "seg", som det brukar bli av röten.
Vi har Robin och lilla Karla här, för övriga familjen är på olika håll.
Flickorna har följt med morfar med fru till Boden och mamman är med mormor på stan.

Jag har tagit fram kött ur frysen, karrékotletter, som ska tillagas till middagen och jag
tror alldeles bestämt att det blir potatisgratäng till idag, för nu har det varit mycket pommes igen.
Lite variation i kosten, som kocken sa när han skar korvskivorna i tärningar.

Ha en go' Onsdag!














 

Inga kommentarer: