fredag 2 augusti 2024

Regnet öser och saker blir gjorda

Här ränner dagarna iväg och är blöta som fanken, för det bara regnar och regnar och har
så gjort i 3 dagar nu. Ja, man kan inte säga annat än att nu när sommaren är slut
så är det en av de sämre jag varit med om på många år. Kall och blöt, med undantag
för några dagar i Juni och Juli. Maj var "sommar" här hos oss, med värme och sol.
Sen gick det bara utför. Men växtligheten mår bra av det, för fy tusan vad gräset växer!



Jag har i alla fall fått en hel del gjort här.
Som t.ex, tömde ju skåpen uppe för badlakan, filtar, plädar, kuddar m.m. och jösses vad det
frigjorde plats för det som ska vara kvar! Kuddöverdrag till prydnadskuddarna...
jamen gudars vad skräp det låg intryckt längst in på hyllan.
Sånt som man hade i slutet/början på nittio talet som jag inte ens kom ihåg att jag haft,
förrän det kom fram nu! 2 stora sopsäckar fulla av, rent ut sagt, skit.
Nu ligger dom på släpet och skräpar, för att forslas vidare i afton på tippen.
Om det nu inte spöregnar då förstås. Lite också beroende på hur gubben orkar,
för han jobbar idag också, liksom igår och jag vet inte hur länge han blir borta.
Rent i alla fall i skåpen.

Och så den där soffan vi köpte sist... som var så skön att sitta i.
Den har visat sig vara det en av de sämsta köp vi gjort.
Alla sittdelarna är ju lösa, så det är ett h-vete att flytta på den när jag ska putsa fönster.
Dom lossnar från varann och är samma h-vete att få tillbaka på plats.
Och varför måste jag flytta på den då?
Jo, för att ryggstöden är så höga att dom når upp en bra bit över fönsterbrädan,
så fönstren inte går att öppna!
Fattar inte att dom inte sa nåt när vi köpte den? När dom kom hit med den var det ju för sent.
Den gamla var ju redan ute och stöd i snöblötan och var förstörd. Det var ju februari.
Vi har ju vår gamla svarta hörsoffa kvar uppe och jag skulle så gärna vilja få ner den istället
och ha denna på övervåningen. Då kan gubben sova bättre också, för delarna i denna grå
är ju "upphöjda" på sidorna, som typ bilsäten, så det är knöligt värre att ligga på.
Nä, förbannat att vi inte tittade mer noga och uppmärksammade det.
Fast den var ju ljuvlig att sätta sig i.

Idag snurrar tvätt i maskinen igen. Fläkten gjorde susen nere i källaren
och torkade luften och så även tvätten, som hängde där.
Så nu är det kläder som tvagas och ska hängas och fläkten ska få stå på även nu.
Luftfuktigheten är hög här, kan jag lova. 93% !!

Nu ska jag återgå och se vad jag hittar på härnäst?
Städat har jag gjort, men nu börjar detta "höstmyspimpet" krypa på.

Ha en Go' Helg!






 

Inga kommentarer: