lördag 25 september 2010

ingen rast och ingen ro.

Happ, vad hjälper det att man är sjuk och döende i andnöd och rinnig näsa
och inte ens Echina Gard till bot och bättring, när det ska rännas på stan?

Grabben ska ha en jacka och tobaken....
JO!! Tobaken, som jag började röka den 27:e Augusti är nu på upphällningen.
En påse kvar, så det inhandlas nytt idag.
Sååå,, jag har nu rökt upp dom 200:- snart, som det kostade :)
Vilket normalt nu skulle ha kostat mig ca: 2000:-.

En förpackning om 5 paket rulltobak kostar ju i handeln idag runt 497:-
med den rabatt vi får där vi handlar.
Annars normalt över 500:- då ett paket tobak kostar dryga 100 lappen.
Ett sånt paket räcker inte fullt 2 dagar för det innehåller bara 35 gr tobak,
vilket ger ca: 30 cig, beroende på hur hårt man rullar och jag räknar ju
självklart efter vad det då kostar mig.
Så denna månad har jag alltså sparat 1800:- på rökat.
Vilket i sin tur var bra, eftersom det tillkommit tandläkar avgift 866:-, kastrering av katter 920:-,
och lite andra kostnader som normalt inte finns.
Och nu ska det köpas jacka då.
Så dom 1800:- är redan slut för länge sen ändå, men har ju bidragit till
att det inte stramat så mycket i börsen i alla fall.

Hur jag ska palla med det, bland folk och stress, får vi se.
Men som den pliktskyldiga mor jag är, så pallrar jag mig iväg,
i mitt svåra sjukdomstillstånd...för vad gör jag inte för mina barn?
Mycket,,,men kläder det får dom. ;)

" I´b fellid så föschuuuuld I could die", nynnas med Elvis P´s, I´m feeling så lonley....

2 kommentarer:

Paulastina sa...

det är ju jättebra att du fått ned en så onödig kostnad!

Disa sa...

japp, :)