måndag 6 december 2010

måndagsblogg


Grafik av mig

Måndag igen och en ny vecka !
Robin har åkt iväg med bussen till skolan och Jenny ska komma på kaffe snart.
*
Idag har vi behagliga -4 på termometern!
Om det inte vore för att jag har så ont i ryggen, skulle jag gått ut och gjort en snötomte på gården.
Och snölyktor med...som jag gjorde förr om vintrarna med ungarna när dom var små.
Fast idag skulle man få göra sånt själv, för Jenny har ju flyttat hemifrån
och säg den 16, snart 17-åring till kille, som vill vara hemma med mamma och göra snögubbar?!?! :D
*
Idag ska jag måla om fötterna på adventstakarna jag hittade igår.
Dom är ju i furu och jag vill ha dom i svart eller vitt.
Har inte riktigt bestämt än, men snart.
Passar bra med sånt stillasittande göra en stund, för jag har lite svårt att gå.
Å andra sidan kan jag inte sitta länge heller...så det blir väl lite flams fram å tebaks.
Soffan kommer nog få mycket sällskap idag, mellan varven.
*
Japp, det var väl allt för denna morgon av skitviktigt vetande!
Önskar en fin dag och härlig vecka till Alla!

2 kommentarer:

Anonymia sa...

Jaha...svart eller vitt det var frågan?! Jag valde vitt på min fulfuru stake...tänkte att det skulle vara lättare att måla om den sen om jag nu fick för mig detta. Samtidigt passade jag på att svampa på lite färg på mina hyacint vaser , silver fick det bli och sen på med lite orgazaband :D blev snyggt men det skulle ha blivit snyggare med ståltråd och pärlor.

Krya på onda kroppen nu.
Kraaaaam

♥ Babbi sa...

Tusen tack Disa...och tack för att du hälsade på. Vad ung din pappa var! Det är nästan värre att förlora dom så tidigt. Ha en fin vecka /Babbi