fredag 31 december 2010

Nyårsafton!



Så har vi då slutligen den sista dagen av år 2010 och går mot ett nytt år.
*
Summera den, är inte så stor ide´, för den har varit rätt lik dom tidigare.
Det som hänt under året, som varit kul och bra är:

Robin klarade sina betyg från grundskolan och kom in på gymnasiet.
Jenny "hittade" en underbar kille, som hon nu lever tillsammans med.
( dom har iofs känt varann länge, sen skolan)
Hon har fått jobb, på 75% till att börja med.
Annars kommer jag inte på nåt annat nämnvärt, sådär.
*

Igår var vi och handlade på ICA MAXI och härrejösses, vad folk där var!!!
Köerna slingrade långt in i butiken, efter frysdiskarna som står som sista anhalt innan kassan.
Men vi fick då det vi skulle ha och det var ju viktigast.
Hemma igen, stekte jag köttbullar och kokade potatis till.
Sen lade vi fram sista av lax och sillar, för att försöka få bort så mycket som möjligt.
Så nu ryms snart vanlig mat igen ! :o)
*
Tvätten fick jag bort...kläderna...blev sängkläder och badlakan kvar,
för klockan var redan runt 22, när jag hängde den sista.
Tog alltså hela dagen, men det var ju mycket också!
*
Nu ska jag ta en 5 tår av kaffet, som jag nyss bryggt en panna till av.
*
EN SKÖN DAG TILL ALLA!
*glöm inte att vara rädda om varann och lek INTE med raketer!*

3 kommentarer:

Jonas Hedlund sa...

Vad söt du är svärmor :)

♥ Babbi sa...

Oj...fru effektivitet vill jag lova:)
Du..att det gångna året gått och att man är fortfarande vid liv och har hälsan i någorlunda behåll...och att man inte behöver stå och köa till FA:s soppkök...DET är ett gott år:D...beror ju på lite vad man proriterar för att hänvisa till ett gott år. Ditt gångna år låter ju bra tycker jag. Eller dina barns i alla fall, men det blir ju gott även för dig:)...och så har du en svärson som tycker du är söt....vad mer kan du önska ;)

Anonym sa...

Du har en härlig familj vännen.Kan tro att såna kommentarer som din svärson skriver värmer gott i hjärtat :-)) Härligt när barnen får det bra du.
Nu ser vi fram mot 2011 och hoppas det blir ett bra år du. Men DU !!! Glöm inte lyssna på din kropp :-)
God fortsättning nu vännen.
Kram