tisdag 14 december 2010

tisdag idag.

gammalt fint julkort
Morron Tisdag.
Jag har varit uppe sen klockan sju, fastän jag ingen ska väcka.
Robin har sovit hos sin Johanna inatt.
Dom sov här också natten mot igår, för dom käkade ju middag.
Sen åkte dom på bio och kom tillbaka hit senare.
*
Igår fick jag bort tvättat allt som legat i källaren länge, såsom täcken och annat,
som inte hunnits med tidigare.
Så nu kan jag röja och städa där ordentligt!
Tömma bort sopor och så, för det har ju samlats en del tom-sköljflaskor och tvätmedelspaket.
Andra tom flaskor som Cola, Pepsi och Julmust finns också säckvis som man skulle behöva panta in.
Blir väl nån hunka...men de e sååå boring!
*
Hittade ett gulligt garn i rosa/svart/vinrött..Järbo Garn Tindra, heter det.
Det är som "fransigt" eller vad man ska säga och det ska bli en halsduk till mig.
Började igår och den blir nog klar idag.
Stickar bara räta maskor, för det skulle inte synas om man gjorde mönster eller ribbsticka,
för det blir ju som så "yvigt". Halsduk är verkligen nåt jag behöver.
Koftan har jag stickat ena fram stycker klart och bak stycket.
Ska fortsätta med den sen.
*
Tjaaa...finns väl inte så mycket mer att förtälja.
Tittade på Lucia igår morse på 2:an. Mycket fint var det med Sö: Latins musikgymnasium.
90 personer i tåget och så var det ju Sanne, Sonja och ...."Sickan"!??!? Va tusan hon nu heter.
Och så Darin som såg ut som att han stod på nån "Idol"-scen med sina röresler till sången han sjöng.
Lennart Jähkel läste om Lucia mellanåt.
Mycket fint och mysigt, med kaffe och bulla..åsså pepparkaka förstås till.
*
JO,,,och mina gråa hår har blivit svarta, för jag smetade i en toning igårkväll.
*
Ja det var väl allt av ointressant vetande.
*************
Önskar en fin dag!
**************************************************

3 kommentarer:

Paula sa...

haha XD
Sanna, Sonja å Shirley heter de

Eva sa...

Tycker om att läsa om ointressanta (?) saker. Men det är dom ju egentligen inte för oss som läser!

Kram

Anonym sa...

Who Am I..
A Step When You Stop..
A Touch When You Are Lost..
A Word When You Are Quiet..
A Smile When You Are Sad..
And
A Friend Who Would Be There For U Forever..
Nicki / Night Lady