torsdag 13 januari 2011

festligt

Många klagar över att vi i Sverige firar så lite jämfört med andra länder.
Vi har bara midsommar, jul och nyår, som stora händelser.
Sen har vi väl bröllopsdag & födelsedag. 5 stora händelser på ett år?!?!?!?!
Därför tänkte jag komma med några förslag som passa i vår moderna tid att fira.

*Skilsmässo fest
*Fan-jag-blev-arbetslös-idag fest
*Jag-har-varit-otrogen-över 1 månad-och-inte-blivit-tagen-på-bar-gärning-än fest.
*Det-är-gubbens/kärringens-tur-att-ha-ungarna fest
*Jag-har-köpt-ny-laptop-igen fest
*Jag-kuggade-igen fest
*Fortfarande-arbetslös fest
*Jag-har-lånat-pengar-för-att-resa-utomlands fest
*Pengarna-räckte-till-räkningarna-den-här-månaden fest
*Jag-har-fått-ett-vikariat fest
*Vi-gifter-oss-igen fest
*Nu-flyttar-vi-isär-igen fest
*Det-skulle-ha-varit-vår-bröllopsdagfest
*Nån-granne-fyller-säkert-år fest
och sist men inte minst
*Fan-vad-jag-är-bakis-idag fest.

Det blir hela 20 fester / år att fira!
Sen lägger man ju bara till dom vanliga festerna som är varenda helg.
Hela Sverige blir en enda stor fest!!! :o)

1 kommentar:

Paula sa...

tyckte jag lät som en underbar idé, om än det bara var två av dem som jag kan fira.
men jag kan ju hitta på annat...finns ju hur mycket som helst ju om man bara tänker efter
som t.ex att jag ska hämta mitt paket med pippitröjan snart...det är värt att fira!