fredag 27 maj 2011

jag vill.....


Lånad bild
 Så var det Fredag igen och veckan närmar sig sitt slut.

Jag sov lite längre idag och steg upp kl 05:45.
Solen skiner från en klarblå himmel,
men vi får se hur länge det varar, för det har visst
lovats regn under helgen.

Med lite tur ska jag i alla fall hinna trimma gräs runt rabatter
och kanter och kanske t.om klippa gräset lite igen.

Blommorna ute har redan börjat få knoppar och en del har även slagit ut....på den fronten är det mest petuniorna som står för det. Men lobeliorna har knopp, liksom rosenskäran.
Så roligt!

Igår gjorde jag inte så mycket, eftersom det blåste så hemskt och jag hade rätt ont i kroppen , så jag tog en vilodag från allt hemarbete.



Jag vill ha pengar!!!! Rätt mycket pengar, för vi behöver måla om huset!
Färgen flagar av och det börjar se rätt hemskt ut här.
Garaget skulle ha målats för typ 5 år sen, för där hänger det flagor och flaggar.
Jag vill måla det ljust...ljus ljus grått, eller ljus ljus beiget, med mörkare knutar.
Ljusa färger håller bättre än skarpa färger och det är faktisk snart 15 år sen vi målade om sist,
så det har varit dags ett tag nu.
Men nu är det ju så mycket annat som måste fixas först, som kostar också, så det får vänta.
Fast jag vill...jag vill så jag skäms och dör ihjäl mig!!!
Det skulle vara sååååå fint , vårt röda hus, med nya kläder! :o)

Näpps, som med så mycket annat får jag bara fortsätta drömma om det jag vill ha
och gå och ta en kopp kaffe istället, för det är också nåt jag vill ha och nåt jag i alla fall får.

En skön helg till alla!

Inga kommentarer: