måndag 14 november 2011

Trött Kajsa och nattliga spökerier.



Så var det Måndag igen och en ny vecka.
Och äntligen lite frid och fröjd på databordet,
efter en galen Kajsas morgonrace. ;o)


Igår hade vi Robin här ett tag och han åt middag med oss.
Sen var han en sväng till sin syster och hälsade på.
Jag och gubben tittade på Karjala kuppen.
Finne som jag är, så måste jag säga..

Fy faruln, vad finnarna spelade fult alltså !
Fula tacklingar, armbågar och höga klubbor m.m.
Och domarna verkade ju vara finnsupportrar , för det blev inga utvisningar.
Inte så många som dom borde få ....
Nåja...Sverige vann i alla fall och det var dom värda,
för dom var inte närheten av fulspelet, som finnarna visade upp.

Ja, sen kom Robin tillbaka hit och vi skjutsade hem honom
när hockeyn slutade.

Det här fotot tycker jag är så gulligt på Robin och Wille.
"Bästa kompisarna" som Robin säger. :o)
 

Tjaaaa...sen hände väl inte så mycket mer den dan , sa´an.

Men på natten vaknade jag av att telefonen ringde.
Det var Robin.

Dom hade gått och lagt sig och somnat,
men vaknat mitt i natte av att det lät i lägenheten.
Som om någon knycklade ihop en pantflaska fast högre.
Och det lät både i sovrummet, vardagsrummet och köket.
Robn var rätt uppskärrad, det hördes och medans vi pratade,
lät det igen i deras hall, eller var det nu var.
Jag fick sitta kvar i telefonen , medans han rusade upp och tände lampan
i vardags rummet...sen lade vi på, efter att jag sagt att det kunde vara
spänningar i luften när det slår om från värme till kyla.... :o/ Ja vad skulle jag säga???
Jag ringde honom i morse för att höra hur det hade gått sen.
Och dom hade fått sova till slut, då lampan var tänd.
Men jag är skitnyfiken på, vad det kan ha varit ?!?!?!
För det låter ju konstigt och jag menar...en pantflaska, som knycklas ihop
vet väl alla hur det låter..och det här lät högre??
Och han var klarvaken när vi pratade i telefonen, så det var knappast inbillning heller.
Myskofistiskt är det.

Nu, blir det mera kaffe.
Ses!



*har pratat med Robin igen och han tror nog att det var vattenledningarna i hyreshuset, som levde om*

Inga kommentarer: