fredag 26 oktober 2012

ständigt irriterad..

..är jag när man lyssnar på nyheter och ser rapport etc.

Jag stör mig på nyheter som "bolånen stiger i snabbare takt än det betalas tillbaka"...
Jaha och ??? Är det konstigt tycker någon?
Det finns ju för fanken inga hyresbostäder snart för allting privatiseras och görs om till bostadsrätter
som man MÅSTE låna till för att kunna köpa eftersom bostadspriserna ligger LÅNGT över vad dom borde kosta och det byggs åt helvete för lite nytt, samtidigt som byggnads varslar och säger upp.

Jag stör mig på nyheter som att, det varslas över allt..
Jaha och ??? Är det konstigt tycker någon?
När människor utförsäkras och tvingas leva på bidrag så minskar handel samtidigt som
skatteintäkter sjunker iom skattesänkningar , subventioner och ökat bidragsberoende.
Det i sin tur leder till minskad handel som leder till minskad efterfrågan som leder till ökad arbetslöshet.

Jag stör mig på nyheter som "krav på levnadslöner".
Jaha och ??? Är det någon som bryr sig???
Bryr man sig om hur människor i andra länder får slita ihjäl sig för ingenting för att folk i sverige som har lön och råd att handla billigt ska kunna handla mer !??!
Man bryr ju sig inte om att svenskar får slita för slavlöner idag på 2012-talet och uttnytjas av företagare som tjänar miljoner skattefritt per år på dom.

Jag stör mig på nyheter som att folk sällan för upprättelse i frågan om p-botar.
Jaha och??? Har man förväntat sig nåt annat av privatiseringens följder av girighet som enbart handlar om vinster och inget annat, liksom inom skola vård etc?!?!?

Jag är ständigt irriterad nu för tiden, samtidigt som jag känner att hånflin sprida sig vöer ansiktet när jag hör att Sd ökar i allt snabbare takt och övriga partier minskar.
Jag känner ett hån och förakt för människor som ställt till det för andra och gör att dom måste rösta på ett parti som man aldrig skulle få fäste igen...men jodå..I sverige går det...för här bor det allt för många girigbukar som bara ser till sitt eget bästa utan minsta lilla omtanke om sina närmaste medmänniskor.

Sätta barn till denna världen är hemskt såvida man inte är höginkomsttagare.
Orkar inte ens tänka på mina barns framtid än midre barnbarnens.

Ja..irriterad, ständigt förbannad, föraktfull,....det är känslor jag dras med mest nu förtiden.
Kan man känna annat när man ser hur folk runtom har det, medans giriggrisarna klappar sina feta magar och "har det så bra " samtidigt som dom kräks ur sig saker som.. "- du är så bitter, sluta vara så avundsjuk" ?
Avundsjuk på ??? Innan jag känner avundsjuka för egotrippade,narcistiska idioter ...det kommer aldrig ske.
Men..vad har man att vara glad åt?

Inga kommentarer: