lördag 22 juni 2013

Midsommaraftonen som gick..

Så var midsommarfirandet över och det blev en trevlig dag!

Mesta delen av förmiddagen fördrev jag helt oväntat i ...trädgården ;)
Grävde upp lite mer till Ulrikas trädgård, som tar form mer och mer.
Hon rev ju ner den enorma häcken hon hade förr runt gården och där har hon gjort om.
Jag har hjälpt till lite med dels växter och plantera.

Jag fick en karagan av henne som jag grävt ner vid min stora rabatt...
Foto kommer senare.

Mamma ringde och önskade glad midsommar! Gulle hon och tur var det,
för jag var så inne i mitt att jag höll på att glömma sillen och potatisen! !!!
Så jag rusade in och satta potatisen på plattan och kokade upp några ägg.
Gjorde en enormt elegant och spektakulär dukning ....
*host host*...jag dukade i alla fall...det var ju bara jag och gubben !
Jösses vad gott det var !
Senapssill skärgårdssill och vanlig inlagd !!! MUUUUUMS !!!

Senare på kvällen kom alla mina ungar...
Jenny, Jonas, Milton och Malin.
Robin och Felicia var ju redan här...
den som fattades var Celia som tillbringade sin dag hos en kompis med övernattning...tror jag.


Dom yngre hade med sig cider som dom drack och lille Milton blev förtvivlad när han
inte fick smaka som han vanligtvis alltid får !!??!?! :(
Så mamma Jenny tog en urdrucken flaska , sköljde av och hällde över Loka med melonsmak !
Denna process måste ske i största hemlighet för ser han det så duger det inte :D
Gullponken gick sen runt och bjöd alla snåljåpar och visade hur man uppför sig bland mer civiliserade och
belevade människor med vett och etikett i förståndet ;)


Och sen blev det dags för maten!
En bild säger mer än tusen ord, så jag tror jag avslutar med ovanstående och säger:

God fortsättning på sommaren
och må ni ha bättre väder än vad vi har,
för här regnar det och är +9 grader var...kallt !





*fortsättning...

Bild på karaganen och kantnepetan som jag fått av Ulrika!


 

karaganen till vänster och den lilablommande kantnepetan!



 

1 kommentar:

Camilla sa...

Låter som en kanon midsommarafton.
Vi grillade samma lika kött minsann :)
Kram!