söndag 23 juni 2013

Ullis trädgård tar form...


Jag har ju varit och grävt upp plantor från min gård till Ulrika som
ÄNTLIGEN kan börja lägga tid på gården sin.
*som hon själv säger*
Hon köpte huset för runt 3 år sedan, som stått tomt i många år
sen farbrodern som bodde där flyttade på hem.
En snubbe köpte upp det och hade som "kontor" och gården agerade mer el mindre bilskrot.

Ulrika har alltså sedan renoverat upp det invändigt med allt vad det innebär av avloppssystem,
värme, vatten, golv etc, m.m o.s.v., gjutit källargolv och fixat tvättstuga där vilket inte fanns innan.
Hon har gjort det mesta själv också.
Och förra sommaren gick mestadels åt att dränera runt hela huset.

I år har hon då rivit upp den ca: 2 meterhöga häcken som löpt runt gården
och gör om helt ... och jag har hjälpt till jag med :)

Efter häckrivning....


....och efter blomplantering...


Nu ska ju allting få ta sig och växa till men man ser ju redan,
om man har blomerfarenhet att det kommer att bli såååå fint.
Mot baksidan av huset ska hon ha "sommarängsblomster" hela vägen så där blir inget gräs.
Hon har varit uppe till sent om nätterna och grejat för att få till det...
Jag lär återkomma med mer foton från hennes gård;
för hon har precis sådant som jag bara äääälskar !!!
En pergola ska ju byggas av gammalt timmer från en nerbrunnen lada också.

*Jag tänker flytta in där, banne mig*


Avslutar med denna bilden som jag lånat på nätet och alls inte skulle tycka illa om att ha
hemma hos mig heller.



Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ursäkta om jag klagar, men det hade ju inte gjort nåt om det var bättre bilder...hatar instagrambilder!

Paila

Disa sa...

fast dom är skickade med mms till mig. ;)Men jag ska fota där sen...