torsdag 26 september 2013

datorer och småblom

Här sitter jag, lite smått rastlös för mitt FB funkar inte .
Läst aftonbladet och övriga morronsedvanor vid datorn.
Och det är inte vilken dator som helst ,
utan min alldeles nya som jag köpte i förrgår.

En stationär naturligtvis för jag är inte alls
imponerad eller intresserad av laptops
utan vill ha min lilla hörna med min fast dator.
Fast denna kan lika gärna kallas bärbar
för den är så tuppeliten att man kan ta den under armen
och knalla iväg.
Värre är det med skärmen som följde med för det är en 24'.
Lätt , men stor.
Datorns kartong är strlk bag-in-box typ. :))



Lite modernare har jag ju blivit för jag köpte till tangentbord och mus
som är trådlöst...hatar ju sladdar och kablar,
så lite mindre sånt blir det.
Liten vit med blommor på och vit mus så klart.
♥Girly girly♥ så det förslår. ;)



Jenny = dottern, fick min gamla dator, som inte heller är så gammal iofs
men jag brukar ju byta ut nu & då.
Och hennes har "kackat" ihop och funkar inte som den ska.
Så jag gjorde som två flugor på smällen.

I denna nya är ju Windows 8 inprogrammerad.
Och jag måste säga att:
även om jag inte gillar detta att det ska vara kompatibelt med
mobiler och ha en massa menlösa totalt onödiga appar på skrivbordet
så gillar jag det bättre än W 7.
För jag kan ändra så jag har mitt gamla skrivbord som det var innan.
Filer där man hämtar bilder etc är fult, dåligt upplagt
med inga konstigheter att förstå.
Har inte svurit just nåt ännu som jag gjorde när jag fick 7:an ! :))
Det betyder ju inte att jag gillar åttan.. åååh nej.. men det funkar.

Sist men inte minst....minirosen.
Jo...visst är den liten men den tar sig
såpass att den t.om börjat få knoppar ! :)
♥...♥...♥

♥...♥

2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Kul med nya grejer :)
Kan vara lite knepigt med mycket på en gång men man lär sig snabbt och minns snart inte hur det var tidigare :)
Jag gillar min lap top men gillade även min stationära tidigare. Macken är lämplig när jag far till sönerna, tidigare lånade jag deras….
Usch så huskigt det blivit ute nu, höstigt så det smäller om det :( Gillar sommaren bra mycket bättre :)
Ha en fin helg, kramen….

Ulla sa...

Roligt med nya grejer,,,,,önskar dig en fin fredag och trevlig helg,,,,Kram