fredag 29 november 2013

Stolsdynor så fina...

Igår var jag på stan med en kompis (Ulrika) som skulle köpa
sofftyg att klä om sin soffa med & jag var med som smakråd/bromskloss. ;)



Vi rände runt lite här & där och hamnade även på RUSTA där jag inte kunde
låta bli längre att köpa randiga stolsdynor, som jag velat ha länge,
men aldrig hittat riktigt rätt.
Men dom här var fina och billiga dessutom. :)

Ulrika hittade sitt sofftyg också och det kommer bli sååååå fint hos henne.

Väl hemma igen så städade jag lite av det värsta bara och gubben
fixade hemlagad pizza som var sååå god.
Sen var det mest bara soffhäng resten av dagen, för jag blev lite slut
av springet då mina höfter inte hänger med som jag vill och man måste
låta dom hinna ikapp ibland.

Idag eller i alla fall under helgen har jag Projekt:
ta fram och pynta julgranen, som åker in tidigt och ut lika fort. :))
Fuskgran kan man ju ha längre än äkta och så roligt är det inte att klä på och av
dagen före jul och ner strax efter så att jag ens skulle idas bry mig.
Därför tar jag in tidigt så den får stå längre.

Sen är det tvätt...massor av tvätt.
Och så tror jag mig hinna med att sy hissgardiner i grå/vit-randigt till köket också.
Grått som jag ratat fullkomligt förr har blivit en färg som jag tokgillar.
Ja, det sägs ju att planering är halva arbetet så jag är nästan klar då..?!??!.. :/
Jag har ju planerat länge, tänker jag. 

Lånad bild

 Ha en Underbar Helg Alla
..❆¨:.:¨❆..

Inga kommentarer: