fredag 19 september 2014

säkrat jobb och lugnare takter



Ja, så har vi Fredag hela dagen och den är lite disig och mulen.
Mysigt om man frågar mig.
**
Fick putsat Robins fönster igår och hallfönstret i trappan,mellan och invändigt.
Utvändigt går ju inte för den öppnas utåt och då kommer jag inte åt.
Men det tar vi när Benke har hemma "traktorn" vid tillfälle.
( det är ju en teleporter med lyftbom som når 24 m och lyfter om jag inte minns fel, 4 ton)

Mycket mer än så händer inte just nu, för jag är rätt sliten så jag tar det lite mer lugnt nu.
Men det värsta börjar vara bortgjort och då kan man ta det lite lugnare,
tills det är dags att fixa fönstren på insidan.
Det hinner vi inte nu för det är stopp på Rönnskär och gubben rings ut i tid och otid.

Skönt är i alla fall att , trots stora uppsägningar där så är gubbens jobb säkrad
så vi behöver inte längre oroa oss för att han ska bli arbetslös.
Inte för att jag riktigt trodde det heller för han är bra eftertraktad och behövs
och även om det finns andra som kan köra så är gubben ändå den som
de flesta företag vill ha för lyften eftersom han är så bra och säker förare och kommer åt
på ställen där många andra inte klarar.
Så det känns ju smickrande. :)

Nu avslutar jag med önskan :



Inga kommentarer: