onsdag 14 oktober 2015

kyligt ute och halsont.


Nu känner man att vintern börjar tränga på.
Kallare och kallare för varje dag som går och frosten ligger kvar längre om dagarna.
Mysigt !
Det har ju varit en osedvanligt lång och varm "höst" för oss,
som är vana vid "förvinter" bra mycket tidigare.

Igår var jag duktig.
Tvättade, städade , bytte badlakan & handdukar i badrummet och skurade där.
Sen när gubben kom hem åkte vi, jag , Robin och Benke på
Ica Maxi på Solbacken och storhandlade lite.
Vi var även in på Biltema och Benke köpte startkablar till Robin.
Hans bilbatteri har ju rätt slut så den behöver lite "extrakräm" ibland.

Hemma igen packade vi först in alla varor och Robin satte igång med att hacka grönsaker
medan jag stekte köttfärs, för här blev tacos till middag.
Det var såååå gott.
Sen blev det slappa soffan för mig resten av kvällen.
Kände mig helt slut och lam i kroppen.
Det halsonda kändes av mer och mer varefter kvällen gick
och vid sänggåendet, efter Mord och Inga Visor, mådde jag rätt pyttigt.
Irriterat i halsen även på morron nu idag
och pannan känns som "detärsyndommigfebrig".
Lär nog bli sämre under dagen, för det brukar det bli för dom flesta.
Fast jag då...brukar oftast känna att nåt är på gång och sen händer inget mer.

Nu ska jag göra den vanliga dagstädningen, sen får vi vad resten av denna dag för med sig.
Soffligg eller annat...mår faktiskt inte särskilt bra nu i skrivande stund.

Hoppas ni andra slipper ifrån denna förkylning för den , som vanligt,
verkar vara enträgen och långvarig.
Barn och barnbarn hostar och snörvlar ännu och dottern blir bara sämre och sämre
fastän hon mått pytt bra länge nu.

Krama Mamma !

Inga kommentarer: