fredag 1 januari 2016

Första bloggen på nya året.



Så känner jag mig idag.

Blev en sen kväll för mig igår som inte är van att sitta uppe längre.
Hämtning av Louie, som jag skötte blev nästan 3 timmar försenad.
Jag skulle ha honom till strax efter 23 då Sinicca slutade jobba ( Robin var på fest)
Men det blev den ena förseningen efter den andra så klockan 2:30 var jag uppe i sängen först.
Nu var det ju nyårsafton och jag har inga planer för idag så det gick bra ändå.
Benke fick skjutsa hem lite "rundaunderfötternafolk"
som kom i sällskap med sonen när festen var över.
**

I övrigt hade vi en lugn dag.
Jag gubben , Robin och barnbarnet Celia åt go middag ihop.
Jenny jobbade ju också är kvar på sitt skift till klockan 15:30 idag.
Hon har ett 24 timmars och Sinicca hade ett 12 timmars pass igår.
Duttiga tjejer ! :)
(personlig assistent/vårdare båda två)

Det sköts raketer på kvällen och det var första gången för Louie.
Han var ko-lugn i min famn.
Yittade upp lite förvånat när de 3 första small (nära och högt)
Sen veka han omkull och fortsatte sova.
Senare när det satte igång ordentligt reagerade han knappt mer än nån enstaka gång
då det var så nära att man hårde "visselljudet" av raketen.
En cool liten kille.

Jag har börjat mitt detta år för första gången på nära 40 år som rökfri.
Jag börjar som jag slutade m.a.o. :)
Inte ett endaste bloss sen jag bestämde att sluta.

Önskar alla en god fortsättning !
Kram till Mamma ! 
( stressar som 17 med att lägga in och skriva för att hinna innan datorn dör igen)
Vi ska köpa nytt närmaste dagarna,,,kanske redan imorgon,
för idag är det nog inte öppet.
Gubben ville åka igår men jag tyckte inte tiden räckte till eftersom ajg stod vid spisen just då
.))


Inga kommentarer: