tisdag 5 januari 2016

Mellan snö och byk


Det började ju snöa igår...



 ...och det har snöat sen dess.



Det är ju så man ville att det skulle vara under julen, men vi hade väldigt snöfritt.

Men å andra sidan är ju Jan, Feb dom mest snörika och kallaste mån här uppe.
Och mer snö lär komma än, innan vi kan börja känna vårkänslor och "ljusare tider".
Ljusare blir det ju iofs med snö, men....

Mig gör det inget med snö, men jag vet att många hatar det.

Jag börjar oftast lessna i slutet på Feb och Mars, för då vill jag ha vår och spirande grönska.
Å andra sidan går tiden så himla fort också.
Det är redan den 5:e Januari och jag tycker det bara rusar fram.
Snart är Januari slut och som jag sagt förr...3 ggr till att betala räkningar,
sen går vi mot vår. :)

Nu ska vi först ha vinter, med skoteråkning för stora och skidor/skridskor/pulkor för barnen , jaja ..och stora.

I övrigt så fortsätter min dag med fortsatt tvätt.
Sofföverdrag och mattor tvagades igår
och idag blir det sängkläder, badlakan, handdukar etc.
SEN..är det klädernas tur , när allt annat torkar först.
Kommer ett tillbringa mycket tid nere i tvättstugan närmaste tiden mao :))
****

Kram till mamma !

Inga kommentarer: