måndag 4 januari 2016

Tillbaka till vardagen..



Så har vi Måndag igen och det är den fjärde dagen in på nya året som vi skriver 2016
.
*

Gubben jobbar och jag har börjat dagen med att passa barnbarn
medan mamma och pappa var till veterinär med en av katterna.
Sen gick jag hem och satte igång att städa.

Julen är ju bortplockad, det sista i förrgår.
Och så är det tvätt på schemat.
Andra maskinen som snurrar nu.
Renbäddat har jag fått också.

*
Min dator höll ju på att dö här, så gubben var och köpte en ny till mig.
Den lämnade vi tillbaka redan nästa dag.
Det var det slöaste jag någonsin varit med om sen bredband uppfanns.
Det gick fortare att starta om min som hårddisken är på väg att krascha på
än att komma ut på internet på den "nya".
Fast den gamla funkar ju hur bra som helst nu sen
gubben var och "pifflade" i den kvällen före han köpte nya.
Och den har funkat hur bra som helst efter det.
Inte startat om en gång sen dess...så vad han än gjorde så gjorde han det bra. :))
Behåller denna tills den ger upp helt för jag ser ingen anledning att köpa nytt då den
funkar igen utan problem.
Ja..eller liiite är det , men inget jag påverkas av så.

*

Annars är allt som vanligt.
Inget nytt att förtälja.
Mer än att det snöar nu och har blivit kallt..som det bör vara vid denna årstiden.
Vi har varit väldigt snöfattiga och ofta med plusgrader för att vara här uppe i norr.
Såå..allt börjar vara som det ska.
Den vanliga vardagen. :)

Kram till mamma !

Inga kommentarer: