onsdag 6 september 2017

Arla morgon med dittan och dattan


Denna dagen startade jag i arla morgongryning,
då solen ännu inte hunnit upp riktigt.
Jag skulle ta emot lille Louie, som ska vara hos mig till "pappa" Robin slutar jobbet.
"Mamma" Sinicca jobbar dygn.

 

(Han är så söt lille prutten)

En liten morgonvandring i trädgården med bara +1-2 grader.
En del blommor kämpar på, andra har deppat ihop.


 

Vi har verkligen höst nu.

 


 






Det är inte utan att jag tycker att det är lite vackert ändå,
med "frostdaggen" och den låga morgonsolen.



Nåt jag glömt berätta är att :
Vi var ju iväg norröver, för gubben skulle laga bilen som blivit påkörd igen.
(en som backade på , när den stod parkerad utanför Elgiganten, just när han kom ut ur butiken)
Och lagningen tycks ha funkat alldeles utmärkt,
för inte bara färgen blev mörkgrå, istället för blå, årsmodellen nyare och även 4-hjulsdrift kom till.
Inte klokt vad dom är skickliga på att laga bucklor på bilar nu för tiden !!! 😲



Ja, nog blev det bytt bil .
Nu har han ju sin efterlängtade 4-hjulsdrift igen, som han pratat om så länge.

**

Jag tänker att jag ska försöka få gräset klippt idag, om bara huvudvärken släpper.
Närmast kanter och där inte gubben kommer åt med "åkar'n".
Han blir så putt på mig när jag tar ifrån honom jobbet.😂
(såvida jag nu inte kör allt i alla fall, för det är rätt skönt att gå och filosofera)
Verkar blir ett snabbare ryck med att avsluta trädgårdsarbetet än tidigare.
Vi har ju ganska mycket nattfrost nu för tiden.
Så göra gården "vinterfin" börjar nog vara på sin plats.

Inga kommentarer: