söndag 3 september 2017

En somrig höstdag i September.

Idag har jag tagit bort pumpen ur dammen,
för nu börjar det vara minusgrader på nätterna.
Så den står där , tyst och stilla och väntar på sitt vita vintertäcke,
 för att få sova till nästa vår och sommar.
Nog för att det dröjer ett tag till.




Men dagstemperaturen är det inget fel på.

Idag har det varit runt +20.
Men innan dess har det varit kallt så alla blommor, som stått i krukor, är borta .



Man känner i luften att hösten gör sitt intåg.
Solljuset är också "skum".



Men det gör inget.
Jag välkomnar mysiga mörka kvällar i soffan, under filten.

Här snurrar det tvätt i maskinen och jag och Gubben har varit
på Solbacken där han köpte sig en ny högtryckstvätt.
För min del blev det inget idag.

Snart ska vi äta en tidig middag, korvsoppa.
Sen blir det nog slappa soffan efter jag slutfört tvätt m.m.
Söndag är faktiskt min favoritkväll vad kommer till tv-program.
Mycket mysiga engelska krimmare.
Love them!


Inga kommentarer: