tisdag 24 oktober 2017

första snön och...

Jag tänker inte gå in på detta jippo som pågår nu med kärringgnället kallat metoo.
För jag tycker det är såååå urbota löjligt att ens orka gnälla över sådana saker i tider som är just nu,
med terrorbrott, våld mot barn m.m runt om i världen,
 och allt annat som pågår med den ökade brottsligheten bara i Sverige.

Så jag går raskt över till att berätta att-

Igår kom den första snön.
Den smälter men håller sig just så pass lite vit på marken.
Och jag får som vanligt sååååå lust att börja julpynta !
Jag vet att de flesta hatar det.
Men jag myser som mest i dessa tider.



Jo, jag vet att när vi passerat Februari, då börjar också gnälla över snön.
Men det är för att, då vill jag har vår också,
eftersom våra somrar är så korta.
Och den som var , är inte ens att kalla sommar, så jag borde väl inte vara så glad över snö.
Men hellre det än det ihållande regn som pågått sen slutet på Augusti.
Så jaaa..jag myser som fasen nu och njuter av det mörka med tända ljus och så.



Och barnvaktat har jag gjort 2 ggr igår.
Först med lilla Milla ensam hos mig, när mamma var hos doktor.
Sen till alla 3, när mamma var på skolmöte.

 

Och annars har jag fått saker gjorda , som borde varit gjort i början på 90-talet ! :/
Rensat bort gamla gardiner, sängkläder m.m.
Så nu är det mer ordning i skåpen.
Det är mer som ska rensas ut ur klädkammare där uppe, som just nu tjänat som "soprum".
Skräpskåp fyllda med saker som aldrig mer kommer att användas.
Som madrasser till 160 säng, för den är inte kvar här.
Lampor som hamnat " i brist på plats" och en massa annat sånt där
"grejersomhadekunnatvarabraochhamentillvadochnärannatänpå80talet".
Så det är vad jag ska greja med även idag.
Sen är det bara att fortsätta på nästa ställe.
Den där förb****de källaren, som aldrig blir gjord.Så jag har det jag gör.

Inga kommentarer: