onsdag 25 oktober 2017

värkande blondin

Nu har jag, för andra gången i mitt liv, blont hår.
Det är aningens mörkare baktill, men ändå ljusare än jag någonsin haft.

 

Jag är så förjordat trött på att färga håret, så oftast går jag runt i en brundassig färg,
med en bred grå utväxt, bara för att jag drar mig för att färga.
Nu tex står det en förpackning svart färg i skåpet, som jag inte orkar färga med.
Har man ljust hår , så syns det inte så mycket och när det vuxit en bit, sen gör man lite slingor, tills det blir en "naturlig " utväxt av det grå.
Sen slipper man helt att färga.
Nu funderar jag även på att klippa av det jättekort.
Men det har ju vuxit bra mycket och går ner mellan skulderbladen bak,
så det känns samtidigt lite vemodigt.
Får se hur det blir med den saken.
Jättesugen, men vankelmodig.

I övrigt har jag gjort en "rejäl" ( i mina mått mätta) städning idag igen.
Gubben har slutat komma hem på lunchen, för nu kör han traktorn
till garaget på Sävenäs, där han lämnar bilen under dagen.
Så han äter ute på Rönnskär.
Och jag kan som göra saker utan avbrott, för kaffekok etc.
Nog för att jag kunnat det innan också, men det är som inte samma sak när någon kommer.
Bara så ingen får för sig att jag tvingas till att koka kaffe
och är så kuvad att göra som han säger..långt ifrån.

Det är mer som att , han blir i vägen :))
Egen kuppe är bäst när man stökar och fejjar.

Men gudarna ska veta att inget går fort nu.
Höger handled/nederarm har nån "knäpp", som känns som att det är en spricka i,
så jag är väldigt vänsterhänt.
Den duger till hjälp, men när jag vrider den på ett visst sätt ,
så tappar jag all styrka och det gör jätteont.
Och benen , uppe på låren fram , har jag sån märklig värk att det gör ont att sätta sig och ställa sig.
Som växtvärk fast värre.
Mitt på fram, på överbenet.
Jättekonstigt.
Sen är ju resten av kroppen i en sån där svacka , då allting gör ont.
Dock måste jag röra på mig och göra vardags saker så man inte "värker fast".
För ju mindre man rör sig, desto stelare blir det.
Alla som har fibromyalgi vet vad jag pratar om.

Snön vi fick för nån dag sen , har försvunnit.
Men det är kallt, mörkt och mysigt och jag längtar sååå till man får börja julpynta !
Bara ca: 1 månad kvar WHOOP WHOOP !!!!



Inga kommentarer: