fredag 17 november 2017

Det blev snagg och möblerna tillbaka.

Jag gjorde det till slut.
Jag klippte av mig håret, riktigt snagg.
Det blev ganska risigt efter alla blonderingar,
så det gick knappt att kamma ut, ens med massor av balsam i.
Säga vad man vill om frisyren, men skönt är det.


Och den där möbleringen i vardagsrummet då.
Jo, jag kunde inte ha så,
så det blev att ställa tillbaka.
Tv:n ska hängas upp på väggen igen när jag får hjälp med det.
Tur möblerna är lätta och soffan lätt att ta isär,
när man är lite handikappad.
Det tog sin lilla tid, men å andra sidan har jag ju inte bråttom.


 

Om ni tycker att tv:n ser ut att luta framåt,så ser ni rätt.
Känns lite farligt att ha den ståendes så.
Men jag måste få hjälp med den,
så jag väntar tills sådan finns tillgänglig.




 

Datadelen ser i stort sett ut som sist,
skillnaden med rottingfåtöljen inställd och plädar på.

 

Hallen fick en liten ändring, som inte är fint för fem öre,
men jag av någon underlig anledning tycker känns så hemtrevligt. 



Idag mot eftermiddagen till, ska jag och gubben ta en lova till Solbacken.
Det ska inhandlas bromsvajrar, snus och lite annat smått och gott,
beroende på vad jag hittar för fint som jag aldrig kunnat leva utan.
Så vad det blir, om det blir , berättar jag i senare blogg.
Och det lutar nog att så smått börja julpynta här, för jag ser flera av mina vänner som börjat.
Det går ju bara inte att jag ska vara sist ut !

Ha en skön , mysig helg alla !

Inga kommentarer: