fredag 17 november 2017

Rant i snöoväder.



Så har vi då varit på ranten igen , jag och gubben.
Det hann komma in ett himla snöoväder över oss, innan vi ens hann hemifrån.
Skönt att det kommer snö, för vi har haft sådan hemsk blixthalka här,
så skor har varit utbytt till skridskor.
Åtminstone hade man behövt sådana, för det har varit glashalt.

 

"Snömurruggarväder."


Och vad köpte jag då ? 
Jo, det blev 2 bordstjänor, 3 vita runda speglar i storlek, lite, mindre , minst,
samt 2 sladdar till stjärnor att hänga i fönster.
Är inte riktigt säker på hur jag hade förra året och var alla sladdar är ?!
Så jag tog 2 för säkerhets skull.
Vi tog en runda i "byn" hemma och såg att många börjat pynta , så nu känns det lite
FRITT FRAM!!!!! 
Köpta sakerna ligger kvar i sina kartonger än, så jag har inte fotat.
Gör det vid senare tillfälle.
På Biltema köpte gubben bromsvajern och annat och vi intog
"middagen" där i form av "Bamsemeny".
Så slapp man laga middag också, som skulle ha blivit Tacos,
men vi tar det imorgon istället.

Gott var kaffet och pepparkaka, när vi kom hem igen.
Nu blir det slappa soffan ett tag tills Jenny kommer och hjälper mig att få tv:n på väggen igen.
Sen blir det mer slappa.
Trött blir man av rännande.


Inga kommentarer: