söndag 26 november 2017

Julpyntat och god mat

 

Igår fick jag upp julgranen och pyntade klart här.
Fick för mig att ta fram lite rött också.
Men känner redan nu att det inte funkar för mig.
Blir kräkless direkt, så det blir att ta bort det idag.


Jag höll på nästan hela dagen, för jag fick för mig att riva om nere i källaren
och byta plats för julkartonger etc, så det blev omstökat där , mitt i alltihopet
och sorterat i div kartonger.

 

Sen skulle det ju städas också, när man rivit om överallt.
Så när det började bli senare eftermiddag, så var jag så slut att tanken på att
laga middag åt sig själv när man ensam var inte särskilt lockande.
Då ringer sonen och undrar om jag vill komma och äta tacos med som ?!
Så klart jag ville, men var ju så slut och ont i fötter m.m
och så snorhalt som vi har nu , kändes inte lockande att gå.
Jag blev hämtad och hemskjutsad !
Underbara ungar har jag.
God var maten och det var skönt att sen komma hem,
ta en varm dusch och slutligen dråsa ner i soffan och bara ligga.

Tillägg senare:

Sagt och gjort.
Nu blev jag nöjdare.

 

Vit lurvpläd under granen för agera "snö"
och vit julstjärna får vara toppstjärna.
(fusk naturligtvis)




Inga kommentarer: