onsdag 22 november 2017

Shopping med mina tjejor.

Jag, svärdottern Sinicca (med sin runda babymage) och dottern Jenny,
har varit på julpyntsshopping idag.
Sinicca till vänster , Jenny självklart då till höger.



Robin (sonen) och Sinicca firar ju sin första jul i nya lägenheten
 och kan pynta för första gången.

Förra lägenheten var ju så liten att inget rymdes där.
Så det blev , gran, kuddar och plädar i rött, pumlor till granen, dukar , ljus,
ja allt som gör en jul.
Så roligt och mysigt för dom.
Jenny fick med doftljus och 2 stora fönsterstjärnor att hänga i v-rummet.

Själv fick jag med lite smått och gott.

Små tomtar som passar bra till den som syrran stickade åt mig för nåt år sedan.
Han som står på backen bredvid stegen.


Dom nya sitter i stegen.
 

En fin GOD JUL text i silver, men tyvärr trasig, så den ska jag byta ut sen.
Silverkulband, 10 förp,  att pynta med, blir nog i granen.

 

Mer kvistar med silverblad, för jag har ju redan i en annan vas.



Och slutligen 2 lampskärmar i silver , som jag ska ha efter jul.



Mysigt var det med bara oss tjejer och ranta runt i lugn och ro.
Och gott med kaffet, som jag och Jenny slurpade i oss,
efter att ha lämnat och och hjälpt Sinicca upp med alla saker till sig.

Inga kommentarer: