söndag 15 april 2018

Barnvakt och småkissar


Igår var jag hela kvällen hos dottern och satt barnvakt till Milton och Milla.
Mamman och pappan i huset skulle iväg på svägerskans 50-års fest,
liksom morfar, morbror och många fler.
Jag har ju inte så där jättestor kontakt med dom och inte orkar jag med fester heller
längre, eftersom jag blir så sjuk.
Så jag stannade helt sonika hemma och skötte småttingarna.

Fick också den stora äran att vara med dom allra minsta i familjen.
Nämligen nykomlingarna Samson ( som varit snart 2 veckor) och
Savannah , som hämtades i fredags.

Snygga Samson med sin allt brunare päls och jag älskar,

för det är så ovanligt med bruna katter och det är en inte alltför vanlig ras.
Neva Masqurade





Och söta lilla Savannah med sina ljusare och mer grå färger.


 

Hon var väldigt skygg i början
och låg och gömde sig bakom värmepannan nere i källaren ,
så Celia hämtade fram henne.
Hon ville inte alls röra på sig utan låg bara i klätterställningen.
Så till slut tvingade jag Savannah att sitta i mitt knä ett tag,
när Julia och Samson var i soffan med oss.
Jag gosade och kliade henne för att visa att inget farligt kommer att hända.
Sen släppte jag henne när jag kände att hon slappnade av.
Och det tog inte länge innan hon ville gå på "huppetupptäcksfärd".
Och snart kom hon frivilligt till mig och ville bli mer kliad och gosad , för att sen gå på mer spaning.
Sen låg hon bakom mitt huvud på ryggstödet i soffan och somnade där till pappa Jonas kom hem.

En trött mormor knatade iväg hem till sitt runt 00:10 snåret och dråsade i säng.
Sov ju så dåligt natten innan med halsbränna .
Somnade runt 2 tiden och vaknade 5:20 och hann inte slumra i soffan innan barnvaktandet.
Sovit som en stock hela natten.



Idag skiner solen, som den gjort nu några dagar och får snön att ge vika, 

sakta men säkert och det blir nog att grilla korv om det står sig.
Sinicca och Robin kommer nog också med voffsarna och lilla Luna !

**Rättelse senare*

Samson har varit snart en månad i familjen och inget annat.
'tiden går så fort'



Inga kommentarer: