onsdag 18 april 2018

Altanhäng och lite annat

Hejsan hoppsan.

Igår hade vi go'väder nästan hela dagen.

På förmiddan gick solen i moln en stund, men det gjorde inte så mycket
för jag skulle ändå städa och Jenny var förbi på kaffe, efter att hon och Milla
promenerat till skolan med Milton.

Milla fick en glass att mumsa på, som jag delade på både Instagram och Facebook.
Inte lade jag märke till snusdosan med utlagda prillan på , framför henne.
Men det gjorde många av vännerna som såg bilden.
Jag som ordnade så fint med att flytta bort mjölkförpackningen för att
bilden skulle se mer "städad ut".
Nåväl..man kan inte vara på topp jämt
och det händer ganska sällan när det kommer till mig , faktiskt.
😂



Senare, efter jag hade städat, tog jag med min nyköpta korsordstidning
och satte mig i solen på altanen.
Det var så varmt och gott och färg fick jag.
Satt ute från ca 11:30 till 15:30.



Löste korsord på löpande band, för det är lätta korsord.
Bläckpenna kör jag med och kluddigt blir det när man hastar på .
Men vad gör det ?!
Inte ett dugg , den dagen den ligger på returinsamling.



Idag hotas det med lite sämre väder, så jag ska ta badrummet en redig sväng.
Sen blir det att bära bort grejer från dotterns "studio" som jag fixade till i vintras.
Det kommer inte till användning , för hon hinner helt enkelt aldrig.
Så det ska bli mitt syrum, som jag tänkte innan.
Och kackar inte ryggen ihop fullkomligt av det, så blir det renbäddat i sängen också.
(Självklart städas det i samma veva i sovrum och övervåning...det gör det alltid)






Inga kommentarer: