lördag 21 april 2018

Mobilskal, migrän och annat


Igår hade vi mulet och regn på förmiddagen och sen kom sol och med den migrän.
Så det blev soffan med ryggläge för mig.
Skönt med naturprogram när hjärnan inte orkar ta in annan information.
Därmed hände inte så mycket under dagen.



Efter middagen, (som jag trots allt orkade laga) fortsatte jag med tv gluttandet i soffan.
Senare, runt 20-snåret släppte det.
*

Jag börjar vara lite trött på mitt vita plånboksmobilskal med lila fjäder på.

Så jag satte mig och beställde ett nytt från fyndiq.
Ett svart plånboksfodral.
Kul med lite ombyte.





I förrgår var jag och Jenny på ranten.
Först var vi på  Rondellen (seconhandbutiken)
Jag hittade tre jättefina fönsterlampor, som jag tänkte köpa till mig först.
Men Jenny blev så förtjust i dom, så hon fick ta dom.
Hon hitta också ett fint litet databord till Milton,
som vi ska hämta idag med gubben, för vi hade för liten bil.

Rusta hann vi också göra osäkert.
Jag köpte ny matta, fina trasor, XL sänglakan och lite annat smått och gått.
Efter det åkte vi hemåt och gubben hade ju hunnit komma hem från jobbet.
Klockan var  rätt sent så vi beställde mat från Sibylla, som jag bjöd alla på.

Vi hade en härligt stressad, panikslagen, okontrollerad utmattande dag,
med småttingarna.
Bagaget som gick i baklås, vilda barn i butiker, uthälld mat på bordet,  o.s.v.
Men alla överlevde och somnade välbehållna i respektive sängar på kvällen.
Så slutet gott , allting gott.

Idag är också en mulen trist grå dag.
Men det gör inget, för den ska tillbringas med, först hämta databordet, sen ska vi handla mat och andra förnödenheter, så tiden lär gå ändå.

Inga kommentarer: