måndag 10 juni 2019

I Trädgården


Idag tog jag tag i saken....
Dom däringa bambupinnarna som jag satte upp runt landet,
dom åkte ner igen.
I min enfald trodde jag att det skulle gå bra att klippa ändå.
Menneeee , så var det inte det då'rå,
så jag fick göra nåt åt saken och bort åkte dom.
Rutor är stenplattor som legat och cirklar i gräset är där blombyttor stått.
Dom fick flytta dom med för dom var bara i vägen.



Somligt växer så det knakar...

 

 

..medans annat tar lite längre tid på sig.

 

Men så har vi ju bara haft 2 varma helsoliga dagar, hittills.
Idag är det lagom varmt men blåsigt och tidvis mulet
och igår var det sol men stormvindar.
Så blomningen ligger lite efter, fast en del har i alla fall slagit ut.



Mossfloxen är väl svårslagen när det kommer till blomning !
Såååå fint när det slår ut.
Fotot nedan till höger är en akleja (minns inte fullständiga namnet)
Den blommar med lila "tussblommor" och den stackar'n har fått stå ut och kämpa emot mig.
Jag har nämligen trott att blomknopparna varit ohyra tidigare,
så jag har gått och klämt ihjäl dom, i tron att jag dödat löss.😐
Hade ju ingen aning om att det var en annan typ av akleja.


 



Haft sällskap av "Nicci" och ungarna på förmiddan som vanligt
och Jenny, Jonas och Milla kom också efter en stund.
Nu har alla gått hem till sitt och jag ska se om jag kan ta en PN.
Vaknade 04:20 i morse, så dagen börjar kännas redigt låååång.

Inga kommentarer: